In onze andere post legden we uit hoe je Citrix op twee schermen gebruikt. Vaak lukt dit, maar soms ontstaan er toch problemen met de weergave op het tweede scherm. Denk hierbij aan zwarte balken, slechte leesbaarheid en het wegvallen van delen van het scherm. In deze post leggen uit hoe je dit kunt fixen!
Het probleem
De onderliggende oorzaak van de eerder genoemde problemen (zwarte balken, slechte leesbaarheid en het wegvallen van delen van het scherm) heeft vaak te maken met de resolutie instellingen in Citrix. Vaak is de standaardfunctie die dit regelt, genaamd ‘DPI’, uitgeschakeld. Volg de onderstaande stappen om DPI in te schakelen.
Stap 1: Klik met de rechtermuisknop op de Citrix app vanuit het systeemvak
Stap 2: Klik op geavanceerde voorkeuren
Stap 3: Klik op ‘Hoge DPI’
Stap 4: Selecteer ‘Ja’ en klik vervolgens op ‘Opslaan’
Stap 5: Start Citrix opnieuw op
Start Citrix opnieuw op en check of het probleem is verholpen. Zo niet? Raadpleeg dan het helpcentrum van Citrix voor verdere informatie.